Jedná se zhruba o deset procent zaměstnanců liberecké filiálky, která přejde pod královéhradeckou správu. Podle informací Deníku by mělo jít především o administrativní síly. Výpovědi se nemají týkat odborných a provozních pracovníků, kteří dohlížejí na bezpečnost tratí ani výpravčích, kteří od letošního září nejsou zaměstnanci Českých drah, ale spadají už pod SŽDC.

Plánovaná reorganizace dopadla nejhůře právě na Liberec a Karlovy Vary, tedy nejmenší organizace. Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty Jana Hally se úspory za zaniklá místa i administrativní sídla projeví v navýšení prostředků na samotný provoz.

„Pro menší celky, jako je právě Liberec to bude znamenat, že dosáhnou například na takzvané koridorové peníze,” řekl Halla. Takzvané koridory, tedy tratě vyšší kvality na Liberecku sice nejsou ani se v budoucnu neplánují, nicméně podle stávajícího ředitele Správy železniční dopravní cesty Liberec Petra Vévody jsou tratě trvale pod úrovní prostředků, které by bylo zapotřebí, úspory tedy podle něj smysl mají.

To potvrdil i dopravní specialista a odborník na regionální dopravní problematiku Jindřich Berounský. „Vyšší územní celky mají logiku zejména ve vazbě na evropské fondy,” řekl. Zároveň se netajil tím, že Liberecko zůstává z pohledu řešení železniční problematiky vždy na okraji zájmu. „Ať už spadáme pod Ústí nebo pod Hradec Králové,” dodává.

Nejbližší plánovanou investici za zhruba 890 milionů korun v úseku z Liberce do Tanvaldu by však plánované změny ohrozit neměly. S rekonstrukcí trati pocházející z konce 19. století by se mělo začít příští rok v létě a trvat by měla zhruba dva roky.