Co ale když řemeslníci vůbec nepřijdou a žádost o reklamaci padá na neúrodnou půdu? Přesně to potkalo Janu Krajčíkovou z Hrádku nad Nisou. Záloha zaplacená, ale nová okna, která si chtěla pořídit, stále nikde. „V srpnu náš dům poničily povodně, tak jsme si vypůjčili peníze a chtěli si koupit nová plastová okna,“ popisuje situaci Jana Krajčíková. „Po zaplacení zálohy se ale vůbec nic nedělo,“ dodala.

Záloha, kterou zaplatila, je přitom přes 43 tisíc korun, a firmou, která měla výměnu oken na starosti, je firma Frital s. r. o. „Několikrát jsme výměnu oken urgovali, ovšem bezvýsledně,“ řekla Jana Krajčíková. Firma pouze oznámila, že přechází pod jiného majitele. „Dne 22.11.2010 došlo k odprodeji obchodních podílů firmy Frital s.r.o. novému vlastníkovi. Na základě této změny bylo sídlo a vedení firmy převedeno do Brna.

Nové vedení firmy převzalo všechny závazky a v tuto chvíli je zpracovává,“ uvádí společnost Frital na svých internetových stránkách s tím, že po dokončení převzetí firmy zadavatele všech nedokončených zakázek vyrozumí. „Od konce listopadu, kdy se naposled ozvali, jsme od nich neslyšeli ani slovo,“ uvedla Jana Krajčíková. „Navíc jim nefungují některé pevné linky a na jiné se nemůžeme dovolat.“

„Máme nemocného syna a okna nutně potřebujeme,“ řekla Jana Krajčíková. „Podali jsme tedy trestní oznámení a v současnosti se snažíme připojit k hromadné žalobě, kterou na firmu prý připravují jiní lidé,“ dodala. Podrobnosti o žalobě se nepodařilo zjistit, ale krátké prohledání sítě Internet přineslo zajímavé výsledky.

Firma Frital má svou stránku i na serveru Vadné.cz, kam lidé umisťují negativní zkušenosti s výrobky a službami. „V únoru 2010 jsme si u firmy zadali objednávku na plastová okna do celého bytu a na domovní dveře,“ popsala na serveru paní Křečková. „Když chtěli montovat dveře, zjistili, že je špatně vyměřili.“ Na nové musela rodina čekat měsíc a půl.

„Také netěsnilo okno a museli ho celé vybourat. Ředitel firmy s námi nekomunikuje a tvrdí, že práce byla odvedena dobře,“ dodala paní Křečková.
Hlasů podvedených je ale na vadné.cz více, a to z celé republiky. Většinou si stěžují na pozdní termín dodání, na špatně odvedenou práci a v několika případech i na to, že objednaná okna nedostali vůbec.

„Musím se bohužel připojit k zástupu podvedených. Také jsem naivně zaplatil předem celou částku. Jak sleduji poznatky předchozích pisatelů, myslím, že se můžeme s penězi rozloučit,“ popisuje na téže stránce Milan Honsa.