Lidé, kteří si tudy krátili cestu například do průmyslové zóny, buď zákaz porušují a přes oplocený most chodí dál, anebo přecházejí úsek přes koleje. Tím ovšem riskují život, protože vlaky se zde řítí rychlostí 70 kilometrů v hodině a nejsou z dostatečné vzdálenosti vidět.
K neštěstí zde už došlo, a to před dvěma roky. Vlak srazil a těžce zranil malé děvčátko.
„Během jediné hodiny tudy, kromě přestávek, projedou 4 osobní vlaky. Současně po železniční trati jezdí každé 2 hodiny rychlík z Liberce do Pardubic a zpět. Přebíhat trať je velice riskantní. Toto místo znám, není podél kolejí kam uskočit. Navíc v zimě bude vlak míň slyšet,“ uvedl Zdeněk Vladař, systémový specialista Krajského centra osobní dopravy Českých drah v Liberci. Přebíhat přes trať je podle Vladaře navíc trestné.
Jak upozornil Zdeněk Vladař, každý, kdo přechází trať, porušuje zákon, neboť koleje jsou neveřejnou stavbou. „Vím, že z mostu to měli lidé 5 minut do Densa a že skutečně tudy chodilo hodně lidí. Neměli by ale teď chodit přes koleje, nebo se tu stane neštěstí,“ řekl specialista Českých drah.
To, že si mnozí krátí cestu po trati, potvrdila i jedna z organizátorů petice proti zbourání mostu Dagmar Vízková. „Pěší i cyklisté, neinformovaní pracovníci průmyslové zóny, většina z nich okamžikem uzavírky přechází přes koleje,“ informovala Vízková.
Most nechává zbourat pro jeho špatný technický stav město Liberec s tím, že se vedení města po tlaku občanů zavázalo, že přes železnici postaví náhradní lávku pro pěší a cyklisty. Podle Zdeňka Kocha z firmy Brex by mělo být stržení mostu hotové do 3 týdnů.