„Ke zveřejnění tohoto materiálu, došlo na základě pozitivního rozhodnutí na popud žádosti," řekl Deníku Jakub Žižka z tiskového oddělení Ministerstva dopravy České republiky.
Zatímco jako neztrátovější se jeví spoj Ostrava – Opava – Krnov – Olomouc, stranou nezůstává ani linka mezi Ústím nad Labem a Libercem. Ta podle ministerstva prodělávala přes 140 korun na jeden kilometr.

„Ztráta nebo zisk jednotlivých linek je ovlivněn například náklady na trakční energie, počtem a stářím použitého vozidlového parku, počtem a platovým zařazením personálu, prováděnou údržbou a opravami vozidel, rozsahem dopravy a dalšími ekonomickými ukazateli," vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský a doplnil: „Tyto údaje jsou přirozeně každou společností chráněny jako obchodní tajemství." Konkrétní bilanci za rok 2011 nebo 2012 se Deníku nepodařilo získat

Nejztrátovějším spojem je rychlík z Ostravy do Olomouce, kde stát doplácel 225 korun na kilometr
- Trasu Ústí nad Labem – Liberec dotoval stát 140 korunami na kilometr

Podle společnosti RegioJet trvalo poskytnutí údajů dlouhých čtrnáct měsíců. „Celé toto období provázela snaha určitých úseků ministerstva dopravy informace vůbec neposkytnout a mnohá porušení zákonů zejména v oblasti nedodržování zákonem daných lhůt," řekla Markéta Jančurová, právní zástupce společnosti RegioJet.

Zatímco většinu zveřejněných informací o dotovaných spojích berou České dráhy jako obchodní tajemství, RegioJet má opačný názor.

„Poskytnuté a zveřejněné informace nejsou obchodním tajemstvím Českých drah. Žádné informace související s veřejnými prostředky nemohou být označeny jako obchodní tajemství. Je to informace o tom, kolik ministerstvo dopravy zaplatilo z daní občanů na pokrytí ztráty na provozování vlaků na jednotlivých linkách," dodal majitel RegioJetu Radim Jančura.

RegioJet zároveň vyzval ministra dopravy Zbyňka Stanjuru, aby ukončil působení Petra Žaludy v čele Českých drah.