Šestnáct vozů je dálkového typu a je určeno pro linky z Jablonce či Krkonoš do Prahy. „Jsou vybavené wifi připojením či plošinou pro vozíčkáře,“ popsal ředitel firmy Radek Chobot.

Zbylých čtyřicet autobusů má uspořádání pro příměstský provoz, jsou navíc nízkopodlažní. „Polovina z nich je určena pro Liberecký kraj,“ vysvětlil Chobot. Cestující se v nich svezou zejména na Jablonecku, Turnovsku, Semilsku či Jilemnicku. Další poslouží v Královéhradeckém kraji.

Nové přírůstky do vozového parku splňují i standardy, které by u autobusů rád viděl kraj. „Důležitá je bezbariérovost či informační systém pro cestující,“ vyjmenoval Jan Maxa ze společnosti KORID LK, která dopravu v kraji organizuje.

Ředitel společnosti BusLine Radek Chobot za volantem autobusu Crossway PRO.Otázkou je, jak dlouho budou tyto autobusy v regionu jezdit. Liberecký kraj už totiž začal připravovat vznik vlastního dopravce, který by měl cestující vozit po vypršení stávajících smluv. „Nejsem přesvědčen, že to je správná cesta. K provozování dopravy je potřeba mít nějaké zkušenosti,“ uvedl Chobot.

Právě některé kroky BusLinu ale vedení kraje dlouhodobě kritizuje a byly jednou z motivací pro založení vlastního podniku Autobusy LK. „Nechceme být rukojmími svých dodavatelů,“ vysvětloval v lednu hejtman Martin Půta s tím, že chce mít kraj dopravu plně pod svou kontrolou.