A co je vlastně příčinou dalších neočekávaných a zdánlivě kuriózních chemických reakcí?

„Strašně nás to bavilo. Přitom jsme dopředu nic nevěděli,“ popsala šestnáctiletá Barbora Šátková zážitek z včerejší netradiční hodiny chemie na půdě liberecké SOŠ a Gymnázia Na Bojišti. „Původně jsme před učebnou jen čekali na paní profesorku. Pak se tady objevili nějací lektoři v bílých pláštích, což nám přišlo trochu podezřelé. Nakonec jsme zjistili, že jsou tady kvůli hodině chemie. Tahle překvapení jsou pro naši učitelku typická – ráda experimentuje a vždy přichází s nějakými nápady. A tenhle byl skvělý,“ doplnila.

Originální výuku, na popud její profesorky Vladimíry Erhartové, přichystali koordinátoři projektu Discovery Weeks zaměřeného na popularizaci přírodních a technický vědních oborů. A strhnout se jí podobně nechali i všichni spolužáci Barbory. Z těch, kdo mohli být při tom, nikdo této šance nelitoval.

Pod dohledem koordinátora projektu Vítězslava Dospivy si studenty zcela podmanila dvojice mladých, ale očividně zkušených lektorů Jiří Vrána a Marek Lenč. Počínala si před nimi stylem suverénních showmanů. I přes průkaznou zábavu se však z jejich programu, který neměl hluché či nezáživné místo, nevytratilo to nejdůležitější – zřetelný zájem po poznání ze strany přihlížejících, kteří navíc dostávali vždy ve vhodnou chvíli možnost se sami do pokusů zapojit.

„Nikdy předtím jsem nic podobného neviděl. Ale teď bych si přál, kdyby se tímto způsobem dali přiblížit i některé další předměty jako fyzika nebo biologie,“ ocenil nevšední hodinu také Barbořin spolužák Ondřej Vojtíšek.

Spokojeností se netajila ani profesorka Erhartová. „Naši svěřenci z gymnázia a pedagogického lycea získali dobrý příklad pro praxi. Stále častěji se totiž potvrzuje, že právě takovéto interaktivní vyučování bude v budoucnu stále žádanější.