Práce jsou rozdělené do pěti etap a skončit by měly až 4. srpna, sdělil vedoucí krajského odboru dopravy Jan Čáp. Práce začaly už loni v září, na zimu je ale Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem, přerušilo.

Modernizace bezpečnostních systémů na silnici přijde na 132 milionů korun. Podle Čápa je ale nutná kvůli zajištění vyšší bezpečnosti provozu a zmírnění následků případných dopravních nehod. "Současné zádržné systémy už nevyhovují kategorii silnice pro motorová vozidla, která je zařazena do doplňkové transevropské silniční sítě," řekl.

Svodidla se budou vyměňovat postupně ve středním dělicím pásu a na obou stranách krajnice. Doprava bude vždy na dotčených úsecích svedena do jednoho pruhu v každém směru. Pracovat se bude po etapách na 13kilometrovém úseku od Jeřmanic po Ohrazenice. Práce začnou 3. dubna na středním dělicím pásu mezi Hodkovicemi nad Mohelkou a drážní mostem. Pak budou od 18. dubna pokračovat na středním dělicím pásu od Žďárku do Ohrazenic.

V místech stavebních prací musejí motoristé počítat se snížením rychlosti na 80 kilometrů v hodině. V úsecích, kde to šířkové uspořádání silnice umožní, bude podle Čápa doprava vedena v jednom směru ve dvou zúžených jízdních pruzích tak, aby tam bylo možné předjet pomalu jedoucí auta.