Oprava zabrala pět měsíců a křížení úzkokolejné trati a vozovky na mostě je raritou v evropském a pravděpodobně i světovém měřítku. Na přejezd vlaku po mostě za doprovodu hasičů ze Žitavy a Oybína, kteří vytvořili vodní slavobránu, se dorazily podívat desítky železničních fanoušků.

Žitavská úzkokolejka opět jezdí po celé délce své tratě.Žitavská úzkokolejka opět jezdí po celé délce své tratě.Zdroj: Petr KumpfeŽitavská úzkokolejka je v provozu od roku 1890. Na šestnáctikilometrové trati lze v historických vozidlech dojet z města Žitava do Žitavských hor – obce Oybín nebo Jonsdorf.

Mezi oblíbené atrakce patří například jízda v otevřených vagónech za pěkného počasí, hudební vlaky každou druhou neděli v od května do září, nebo společný výjezd dvou vlaků v nádraží Bertsdorf, který lze zažít i několikrát za den. V roce 2019 žitavská úzkokolejka přepravila rekordních 250 tisíc cestujících, z toho byla zhruba jedna třetina z České republiky