Hned na třech tratích v okolí Liberce se Správě železniční dopravní cesty podařilo zlepšit technické parametry, které znamenají lepší koleje i komfort pro cestující. „Jde o úsek Malá Skála - Stará Paka, Liberec - Turnov a Liberec Tanvald. Jsou tu nové železniční svršky a spodky, nová nástupiště, opravené mostky a zdi. Na výhybky se instalovala elektrická ohřívadla, což přispěje k vyšší bezpečnosti provozu v zimním období. Také se vyměnily rozvody a zabezpečovací zařízení, takže jízda vlakem je teď po těchto tratích mnohem bezpečnější," uvedl za SŽDC Bohuslav Navrátil.

To nejdůležitější z pohledu běžného cestujícího je ale zkrácení jízdní doby. „To se podařilo hlavně u trati z Liberce do Jablonce a Tanvaldu, kde předtím vlaky jezdily po čtyřiceti minutách, teď jsou tam takty třicetiminutové. To už je významný posun ke konkurenceschopnosti železniční dopravy. De facto se tím tak nahradil kdysi zamýšlený projekt Regiotram Nisa, který se nepodařilo realizovat," zmínil Vladimír Filip, oblastní ředitel SŽDC Hradec Králové.

NA ŘADĚ JE FRÝDLANT

Nejbližší plánovanou akcí na železnici jsou pak co do oprav roky opomíjená nádraží ve Frýdlantě a Raspenavě. „V Raspenavě a ve Frýdlantu projdou stanice kompletní modernizací, budou tam nová nástupiště s bezbariérovým přístupem," popsal rozsah plánovaných prací Pavel Blažek ze společnosti Korid LK. Modernizace čeká podle něj i tratě z Frýdlantu do Mníšku a z Raspenavy do Bílého Potoka, kde se bude měnit zabezpečovací zařízení a v úseku kolem Mníšku bude zvýšena rychlost vlaků.

„Akce je rozdělena na dvě etapy, první měla začít už na jaře, ale nastalo zpoždění s výběrovým řízením. V každém případě by do léta opravy měly začít a potrvají minimálně půl roku," sdělil Deníku obchodní ředitel Českých drah v Liberci Jaroslav Jirman. Podle něj by také do podzimu mělo být hotové nové nádraží v České Lípě