„Před pěti lety vznikl originální nápad na propojení Sdružení dopravních podniků ČR a jednotlivých dopravních podniků s akcí Movember. Kníraté vozy budou v českých městech letos už popáté upozorňovat na důležitou prevenci, a z netradičního nápadu se tak stává moc pěkná tradice. Mezi našimi řidiči výrazně převažují muži, takže informace o mužském zdraví sdílíme nejen s veřejností, ale se zaměstnanci,“ uvedl předseda sdružení Tomáš Pelikán.

Do osvětové kampaně se zapojuje řada zemí, Česká republika prostřednictvím Nadačního fondu Muži proti rakovině, který se od svého vzniku v roce 2012 snaží zlepšit povědomí o nutnosti preventivních prohlídek mužských pohlavních orgánů.

Nadační fond Muži proti rakovině podporuje výzkumné projekty a rozvoj léčby urologických nádorů, šíří osvětu v této oblasti a pomáhá získat finanční zdroje na nákupy přístrojového vybavení pro léčbu onkologických pacientů. Rakovina prostaty je přitom jedním z nejvíce asymptomatických druhů rakovin.