„Bude se jednat o největší chrastavské porevoluční dopravní dílo,“ zhodnotil začátek projektu, který měl podle původních plánů začít již v červenci, chrastavský starosta.

Odstartovala první etapa projektu

Nakonec se stavební úpravy rozeběhly až na konci září. V první etapě nákladného projektu postupně dojde k vybudování mostu přes řeku Jeřici a silnice podél řeky až k mostu za autobusovým nádražím, v celkové délce přes 330 metrů.

Poslední částí první etapy bude stavba kruhového objezdu v Nádražní ulici u sjezdu z rychlostní komunikace I/35. „Kruhový objezd v Nádražní ulici bude zhotovován až na jaře příštího roku,“ doplnil Michael Canov. Dále se v rámci stavby přeložky bude rekonstruovat také Vítkovská a Pobřežní ulice. V budoucnu by mělo vzniknout napojení na silnici směrem do Frýdlantu.

Přeložka bude stát čtvrt miliardy

Celkové náklady na přeložku by mohly dosáhnout astronomické částky čtvrt miliardy korun, většinu peněz by měli chrastavští čerpat ze strukturálních fondů Evropské unie. „Vlastní náklady města dosáhnou zhruba 1,3 milionu korun,“ dodal starosta Canov.

Přeložku chtěla radnice vybudovat už před lety, komplikace ale přinesla složitá jednání o výkupu pozemků v Pobřežní ulici, která se bude muset rozšířit.

Proběhnou jednání s vlastníky

Radnice se s občany po téměř čtyřech letech dohodla a vykoupila pozemky nutné pro realizaci první a druhé etapy. Třetí etapa související s napojením na Frýdlantskou ulici však ještě vyřešena není.

„Jednání s vlastníky nemovitostí teprve zahájíme. Víme, že zdemolován bude muset být jeden obytný dům ve vlastnictví města, ve kterém jsou dosud nájemníci, a dva rodinné domky,“ poznamenal starosta Chrastavy Michael Canov.