Šestitisícové město patřilo k nejvíce zasaženým při povodni v srpnu 2010. „Co se týká městského majetku, tak je hotovo. Probíhají ale stále práce na Jeřici a Vítkovském potoku," uvedl Canov.

Dokončené nejsou ani opravy krajských silnic, rekonstrukci potřebují Liberecká ulice, zničená silnice do Vítkova nebo spojnice z Kryštofova Údolí přes Chrastavu a Novou Ves do Mníšku.

Většinu nákladů při obnově městského majetku zaplatil Chrastavě stát. Ministerstvo pro místní rozvoj přispělo na 35 různých akcí s odhadovanou škodou za 180 milionů korun. Soutěžemi se podařilo stavby zlevnit asi na sto milionů, podíl města byl deset procent. Na základní obnovu po povodních získala radnice z Fondu solidarity dalších 25 milionů.

Chrastava při povodni přišla o devět mostů a pět lávek. Nejznámější akcí byla výstavba nového mostu na místě ocelového secesního z roku 1907. Radnice při zkoumání historických pramenů zjistila, že v minulosti zde stály nejméně dva jiné mosty, které také vzala velká voda. Povodeň podle dochovaných pramenů město pustoší jednou za sto let. Naposledy postihla město v roce 1897. Pokud velká voda v budoucnosti město znovu zasáhne, škody na stavbách přes řeku by neměly být tak velké. Radnice se totiž rozhodla postavit čtyři speciální lávky, které se dají zvednout o dva metry. Ne všichni místní si ale myslí, že to pomůže. „Byli jsme se podívat v polské Bogatyni, kde také měli zvedací most. A nevydržel," uvedl 88letý Zdeněk Šulc.

Při bleskové povodni v srpnu 2010 zasáhla Chrastavu dvakrát záplavová vlna, která zatopila centrum do více než metrové výšky. I když je už dnes většina domů opravená a mají nové fasády, na několika místech je stále vidět, kam voda sahala. Záplavy v srpnu 2010 si v Libereckém kraji vyžádaly pět lidských životů a způsobily škody za více než osm miliard Kč.