„V Libereckém deníku se v nedávné době objevily zprávy upozorňující na prodlužování čekací doby v důsledku zavedení vyvolávacího systému. Na tento problém jsme již upozorňovali při své lednové kontrole. Na upozornění však doposud Česká pošta nereagovala a neuvedla, jak hodlá potíže s prodlužováním čekací doby řešit,“ uvedl v dopise zaslaném redakci ředitel odboru regulace poštovních služeb Českého telekomunikačního úřadu Eduard Prandstetter.
S tvrzením Telekomunikačního úřadu však vedení hlavní liberecké pošty nesouhlasí. Podle interních statistik totiž trvá vyřízení jednoho zákazníka v průměru minutu a půl a čekací doba se pohybuje kolem pěti minut a ve vyvolávacím systému vidí výhodu, která odbavování zákazníků spíše zjednodušila.
Podle tiskové mluvčí jsou navíc závěry v souhrnné zprávě o činnosti České pošty za minulý rok vytržené z kontextu. „Český telekomunikační úřad poskytuje řadu údajů které, jistě ne úmyslně vytržené z kontextu, nepodávají věrohodný obraz o České poště,“ řekla již před časem Deníku tisková mluvčí České pošty Dita Václavíková.
Jak však ve svém dopise uvedl ředitel odboru regulace poštovních služeb Českého telekomunikačního úřadu Eduard Prandstetter, jsou ve zprávě citovány výsledky náhodných kontrol, které v kontextu toho, že jejich rozsah byl minimální, zjistily až příliš mnoho závad. „Ve zprávě jsou navíc uváděny jen ty nedostatky, kterým by se Česká pošta mohla při řádné péči vyhnout. Pravě kvůli tomu, jsme již vedení České pošty požádali o vysvětlení výroku tiskové mluvčí,“ dodal ředitel .
Co vlastně zjistil test?
V případě odesílání doporučeného dopisu čekali redaktoři deset minut kvůli frontě lidí. Při odesílání peněz pomocí složenky pak důvodem čekání byla výplata důchodu, pro který si na přepážku přišla liberecká seniorka. Kromě testu ještě redaktoři Deníku vyzpovídali Liberečany, kteří běžně služeb České pošty využívají.
„Na hlavní poštu chodím nerada, raději si vybírám menší liberecké pobočky. Na hlavní strávím vždycky spoustu času,“ poznamenala Andrea Konečná. Podle ní také vyvolávací systém, který hlavní pošta v Liberci využívá, nepatrně zvyšuje čekací dobu. „Při porovnání s těmi menšími, kde toto zařízení nemají, jsou podle mého názoru čekací doby opravdu delší,“ doplnila Andrea Konečná.
Opačného názoru je naopak Petra Jankovská z Liberce. „Myslím si, že nebýt vyvolávacího zařízení, tak by na přepážkách byl v tom návalu lidí pěkný zmatek a dohady, tak jako tomu bylo dříve,“ řekla.