Při nedávné návštěvě ubytovny s uprchlíky se jedné krajance rozezněl telefon. Volající se představil jako policista, co se snaží zabránit hackerskému útoku. Komunikoval v ruštině, požadoval po ženě citlivé bankovní údaje a doporučoval obrátit se na nejbližší policejní oddělení. Asistentka to vše slyšela a hned odhalila, že se jedná o podvod.

Naklonila se k telefonu a zeptala se: „Máte na mysli státní nebo městskou policii?“ Podvodník se odmlčel a hovor následně ukončil. Asistentka prevence kriminality tak předešla podvodu a ušetřila práci skutečným policistům.
Zásady pro minimalizaci vishingu.
Nesdělujte volajícímu žádné citlivé informace, jako jsou hesla, čísla kreditních karet nebo přístupy do bankovnictví.
Pokud vás volající naléhavě žádá o tyto informace, zpozorněte! Raději zavěste a sami kontaktujte instituci na oficiálním čísle.
Nikdy neklikejte na zaslané odkazy a nepřeposílejte a nesdělujte nikomu sms kódy!
Nebuďme lamy a nenahrávejme zlodějům.