„Řešení situace v tomto místě bylo dlouhodobější a změnu v dopravním značení jsme provedli především z bezpečnostních důvodů. Na železničním přejezdu se totiž již stalo několik vážných dopravních nehod,“ vysvětlil Vlastimil Malý, komunikační inženýr libereckého dopravního inspektorátu.

Důvodem byla bezpečnost

S vyšší bezpečností souhlasí i šéf libereckého odboru dopravy, Pavel Rychetský. „Jde především o kamiony, které vyjíždějí z areálu slévárny. Když chtěli řidiči dříve vyjet na hlavní silnici, museli zastavit právě na železničním přejezdu. A v zimě se mnohokrát stalo, že se díky zledovatělému povrchu nemohly kamiony rozjet a na přejezdu zůstaly stát,“ upřesnil Pavel Rychetský s tím, že potom častokrát hrozila srážka s projíždějícím vlakem.

I majitel autodopravy, který změnu inicioval, je se současným stavem spokojený. Jeho kamiony totiž denně ze slévárny vyjíždějí. „Zasazoval jsem se o změnu, protože když kamiony právě v zimě přes přejezd projížděly, většinou návěs zůstával na přejezdu a logicky tím ohrožoval nejenom sebe, ale i bezpečnost a plynulost dalšího provozu,“ upozornil iniciátor Bohumil Škrabálek.