Dopravu na rušném průtahu Libercem zkomplikují další práce, ŘSD připravuje rekonstrukci tunelu. “Liberecký tunel, který se skládá ze dvou tubusů, každý se dvěma jízdními pruhy a byl dokončen v roce 1993. Od té doby v něm neproběhla žádná rekonstrukce,” uvádí v zakázce ŘSD. “Z diagnostických průzkumů Kloknerova ústavu ČVUT teď vzešla potřeba kompletní rekonstrukce. Ta se týká výměny asfaltových vozovek, protipožární sanace stěn a stropů, izolace portálových částí s výměnou říms a zábradlí,” píše v podrobnostech. Tunel čeká také výměna svodidel, technologie zásobování elektrickou energií, osvětlení, dopravního systému a řídícího systému a zřízení odlučovače ropných látek i technologie telematiky a kamerového systému.

Projektanti náklady odhadli na téměř 169 milionů korun bez DPH, ŘSD teď hledá dodavatele. Lhůta pro nabídky končí 16. července.

Liberecký tunel je součástí průtahu I/35 krajským městem, který je nejzatíženější silnicí v Libereckém kraji. Denně po něm podle posledního sčítání projede více než 51 tisíc automobilů. Práce v tunelu začaly už loni rekonstrukcí kanalizace, jejíž poškození odhalily kamerové zkoušky. Opravu za bezmála 27 milionů korun dělal dodavatel bezvýkopovou metodou, i tak provoz omezil.

Na průtahu Libercem se pracuje od roku 2021, kdy začala rekonstrukce mostu u Makra na příjezdu do Liberce, která stála přes 62 milionů korun. O rok později začaly práce na rekonstrukci dalších mostů na zhruba 1,5 kilometru dlouhém úseku před tunelem ve směru od Prahy za 377 milionů korun. Stavbaři zároveň upravili nájezd z ulice České Mládeže a napojení na silnici I/14 na Jablonec nad Nisou. Provoz se tam vrátil loni na podzim.

Mohlo by vás zajímat: Točenou či kopeček? Víme, kam zajít v Liberci na zmrzlinu i kolik stojí

Zmrzlinářství Leda v Liberci. | Video: Jiří Louda