Výluka potrvá od 1. do 30. října. Oprava si podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Marka Illiaše vyžádá 13,6 milionu korun bez DPH. K opravě SŽDC přistupuje kvůli špatnému technickému stavu jedné z galerií, které chrání tunely před kamením padajícím ze skal. Do konstrukce dlouhodobě zatéká.

Říkovské tunely, postavené v letech 1857 až 1859, jsou technickou památkou. Betonové záchytné konstrukce jsou u druhého a třetího tunelu z bezpečnostních důvodů od 60. let minulého století. Galerie zachytávající padající kameny ze skalních útvarů nad tratí jsou v Česku unikátem. Podle Illiaše teď SŽDC neplánuje žádnou další opravu, jež by souvisela s Říkovskými tunely, které jsou vyražené do skály a mají celkovou délku 737 metrů. Tříkilometrový úsek ze Semil do Železného Brodu vede skalnatou soutěskou v údolí Jizery. V polovině 19. století to byl nejobtížnější úsek při výstavbě trati z Liberce do Pardubic. Když inženýři trať v tomto úseku vytyčovali, museli se spouštět z kolmých skal z výšky až 70 metrů a podobně se na místo dostávali i první dělníci.