Úsek měl projít opravou už v loňském roce, z finančních důvodů se ale provedly jen nejnutnější provizorní úpravy. Kompletní oprava proto přišla na řadu až letos.

„Místo bude uzpůsobeno i na možné budoucí zobousměrnění Riegrovy ulice pro automobily,“ uvedl provozně technický ředitel dopravního podniku Ludvík Lavička.

Během výluky budou tramvaje na linkách 2 a 3 jezdit jen mezi Hanychovem a Fügnerovou. Ve zbylém úseku budou muset cestující využít náhradní autobusovou dopravu, přestupním místem bude právě terminál městské dopravy Fügnerova.

„Ve směru do Lidových sadů pojedou autobusy ze stanoviště číslo 7, které je společné s linkou číslo 14 a 25,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Martina Poršová.

Kvůli pracím na kolejích autobusy od zastávky Botanická zahrada zamíří ulicemi Fibichova, Březová alej a Alšova přímo na konečnou do Lidových sadů. Bez obsluhy tak zůstane zastávka Riegrova u domu dětí a mládeže Větrník.

Výluka má skončit 1. června, následně by se ale měly práce přesunout o kus níž k bývalému vchodu do ZOO. V létě by pak mělo dojít i na opravu oblouku na Soukenném náměstí, což je rovněž investice, ke které mělo dojít už v loňském roce.

Šest autobusů z Prahy

Kvůli vyšší potřebě autobusů během zmíněných výluk dopravní podnik na začátku dubna zakoupil šest vyřazených kloubových autobusů Karosa od pražského dopravního podniku.

„Tato vozidla byla stažena z linek MHD v Praze, které obsluhovala ještě začátkem měsíce dubna,“ popsala Poršová.

„V současné době se na všech autobusech pracuje, dovybavují se odbavovacím systémem dle libereckých standardů, dolepují se informační piktogramy pro cestující s grafikou používanou v Liberci,“ dodala.

Za každé z dvacet let starých vozidel podnik zaplatil 100 tisíc korun bez daně. „Jedná se o vozidla technicky v dobrém stavu a předpoklad jejich používání je zhruba tři roky,“ nastínil předseda představenstva podniku Michal Zděnek.

V Liberci jezdilo ještě donedávna jen několik kloubových autobusů, už na začátku roku ale podnik do provozu zařadil šest ojetých nízkopodlažních kloubových autobusů Mercedes nakoupených v německém Schwerinu. Důvodem bylo především ukončení subdodávky společnosti BusLine, která v Liberci dojezdila na konci letošního ledna.

Nová várka pražských kloubových autobusů je specifická tím, že zakoupené vozy nejsou nízkopodlažní, a také tím, že zůstanou v charakteristicky pražském červenobílém nátěru. „Přestříkání autobusů do barev dopravního podniku potřebuje čas a znamenalo by v tuto chvíli další finanční náklady,“ vysvětlil Lavička.