„Náklady na zkompletování jedné tramvaje činí 7,5 milionu korun. Díky úspoře 1,5 milionu nás tak každá šestá takto sestavená tramvaj vyjde zadarmo," řekl Deníku provozně-technický ředitel DPMLJ Ludvík Lavička.

V následujících letech hodlá tímto způsobem podnik upravit dalších 10 tramvají. Lavička tvrdí, že rekonstrukce zabere 1 500 1 800 člověkohodin, s dalšími zkompletovanými tramvajemi a rostoucí praxí se však dá očekávat, že budou dělníci rychlejší.

„Tramvaj se musela rozebrat na prvočinitele. Až budou naši zaměstnanci stavět desátou tramvaj, bude to pro ně už rutina," dodal Lavička.

Částečně bezbariérová tramvaj prošla nejen modernizací karoserie, která umožní jízdu vozíčkářům, ale vyměněno bylo i řízení. Některé další díly podnik nechal repasovat. Zprovoznění dalšího v Liberci zkompletovaného vozidla dovolí od 10. prosince rozšíření počtu garantovaných spojů na trati do Jablonce nad Nisou. Zmodernizovaná tramvaj k dnešnímu dni najezdila už 5 000 kilometrů.