Pracoviště tísňové linky 112 je v našem kraji součástí Krajského operačního a informačního střediska v Liberci. V roce 2023 tady operátoři mluvili průměrně s 350 lidmi v nouzi denně a z toho v průměru 44 událostí předali záchranným složkám.

V celé České republice bylo v prvních letech hovorů víc než dnes, ale to hlavně kvůli falešným pokusům. Lidé prostě zkoušeli, jestli to funguje. Loni přijali operátoři tohoto spojení téměř 3 miliony hovorů a přes 40 tisíc SMS zpráv. Tísňovou linku 150 využilo jenom něco přes 350 tisíc volajících a 31 tisíc poslalo textovou zprávu.

Ewa Farna zazpívala na zaplněném libereckém náměstí.
VIDEO: Znám tvůj tep! Ewa Farna rozpumpovala liberecké náměstí

Nouzové číslo 112 existuje v České republice už dvě desetiletí a neustále se vyvíjí. V září roku 2017 začalo fungovat automatické tísňové volání eCall v autech. O tři roky později už dokázali operátoři lokalizovat volaného pomocí mobilního telefonu. “Linka 112 zná pozici v okamžiku, kdy osoba volá na tuto tísňovou linku. Nefunguje to však obráceně, tedy když volá tísňová linka vám,” upozornili pracovníci libereckého záchranného systému.

Od roku 2022 můžete v nouzi posílat i SMS zprávy, což pomáhá zejména neslyšícím. Přímý chat s operátorem je v plánu na rok 2026.

Mohlo by vás zajímat: FOTO, VIDEO: S písní na rtech! Maškary se prošly kolem Paláce Liebieg

Zdroj: Deník/Martin Štefanov