„Celkově leták dostane asi 4800 libereckých domácností, které zatím nemají podepsány nové smlouvy o dodávce tepla pro období od 1. ledna 2009,“ řekl Deníku člen představenstva liberecké teplárny Tomáš Balcar.

Teplárna se na domácnosti, které nemají smluvně ošetřen odběr tepla od 1. ledna 2009, zaměřila úmyslně. Podle Tomáše Balcara je důležité, aby se lidé o výhodách dvousložkové ceny dozvěděli co nejvíce. Komunikace mezi domácnostmi a správci domů je totiž podle něj nedostatečná. „Proto je nutné, aby teplárna převzala iniciativu a své produkty lidem vysvětlovala přímo,“ doplňuje Tomáš Balcar.

Liberecká teplárna i přes svůj vstup do komunikace přímo s odběrateli žádným způsobem nemá v úmyslu obcházet správce a představitele družstev sdružené v iniciativě Teplo za 399,90!. „V letáku je jasně zdůrazněno, že se lidé mají s dotazy k otázce nové smlouvy obracet přímo na své správce,“ doplnil tiskový mluvčí teplárny Jan Piskáček.

Přesto je pravděpodobné, že nad distribucí letáků zřejmě zástupci iniciativy Teplo za 399,90! jásat nebudou. Již v minulosti se jim totiž nelíbil ani způsob jakým teplárna rozeslala výpovědi původních jednosložkových smluv.

Podle slov předsedy Stavebního bytového družstva Sever Petra Černého se rozesláním výpovědí snažila vyvolat mezi lidmi pouze paniku. Navíc tím obešla plnou moc, na jejímž základě družstva s teplárnou za jednotlivé domy jednají. „Na září proto plánujeme jakýsi seminář, na kterém chceme svůj postoj k dvojsložkovým cenám a stávající situaci lidem vysvětlit,“ dodal Petr Černý.