Jeho projekt, na kterém spolupracoval s Hochschule Zittau-Görlitz, ocenili také pořadatelé soutěže Cena Inovace Student 2008, ze které si Ďuriš odnesl druhé místo. Jeho nápad už je dokonce připravený k patentování.

„Díval jsem se, jak bruslaři při odrazu napínají nohy, a do kontaktu s podložkou se tak dostává jen přední kolečko. Člověk se odráží do strany a přední kolečko se ve srovnání s dalšími podstatně více obrušuje. To poslední se neobrušuje prakticky vůbec. Napadlo mě, že bych mohl tento problém vyřešit,“ řekl student druhého ročníku magisterského oboru Inovační inženýrství.

Rozdíl oproti dosud používané konstrukci je v tom, že podvozek není k botě uchycen celý, ale jen vpředu, a bota se tak může pohybovat. Součástí konstrukce je také speciální pružina zajišťující návrat boty na podvozek. „Ve fázi odrazu je sice noha ve stejné poloze jako předtím, ale v kontaktu s asfaltem jsou nyní neustále všechna kolečka. Tlak se roznese na větší plochu a kolečka už se tolik nesjíždějí,“ vysvětlil Josef Ďuriš.

Hlavní součástka byla pro prototyp vyřezaná vodním paprskem z duralu. V sériové výrobě by se ale podle Ďuriše volilo spíše levnější vystřihování z plechu. Do řešení projektu se úspěšný student zabral natolik, že ho chce dotáhnout do konce v diplomové práci.