„Některé konstrukční prvky už byly za dobu existence lávky velmi dožilé. Když se celá konstrukce sundala, nutnost výměny byla ještě zřejmější,“ okomentoval správce harcovských kolejí Vladimír Karas srpnové sejmutí masivní konstrukce. Při demontáži ocelového kolosu pracoval stometrový jeřáb.

Lávka měřila přes 80 metrů. V nejvyšším bodě byl chodec deset metrů nad zemí. „Stavební firma novou lávku sestaví z několika dílů, konstrukce bude mít hmotnost přes třicet tun. Lávka vznikne ve stejných místech jako původní,“ doplnil mluvčí Technické univerzity v Liberci Radek Pirkl.Technologická vylepšení ale mají dát lávce delší životnost.

Chodci například nebudou kráčet po dřevěných deskách, které vyžadovaly každoroční údržbu, ale pod nohama jim budou cinkat pozinkované díly. Dojde i ke změně barvy, červenou nahradí šedá metalická barva. „Nová lávka už bude mít povrchovou úpravu kategorie ocelových mostů, takže lépe odolá povětrnostním vlivům,“ podotkl Karas.Demolice lávky a instalace nové vyjde na 7,6 milionu korun.