Povánoční výprodeje v kamenných i internetových obchodech každoročně zvedají tržby všem prodejcům. Slovo „sleva" totiž stále táhne víc a víc zákazníků.

„Během výprodejů, které u nás začínají koncem prosince, registrujeme výrazný nárůst zákazníků. Je to v řádech desítek procent," vysvětlil Jaromír Řánek, mluvčí jednoho z největších českých internetových prodejců elektroniky Alza.cz a dodává: „Největší zájem je o ultrabooky, tablety a televize. Slevy plánujeme až do vyprodání zásob."
Ne každá sleva je ve výsledku výhodná. Nejenže nepoctiví prodejci někdy přehnaně navýší cenu zboží a během pár dní ji opět sníží, aby mohli lákat na výhodnou slevu. Někdy lákají například i na kurióznější akce.

„Po celý rok se prodejci dopouští různých nekalých obchodních triků," řekla zástupkyně ředitele České obchodní inspekce v Libereckém a Ústeckém kraji Marcela Kohoutková a pokračuje „Mezi jeden z nich patří označování zboží slevovou cenovkou, přitom se o žádnou slevu nejedná. Pokud zákazníci akční cenovku sloupnou, najdou pod ní tu samou částku bez slevy."

Podobný podvod se na liberecké zákazníky snažil ušít už před Vánoci i jeden obchodní řetězec se sportovním zbožím. Nutno podotknout, že není jediný. V takovém případě pak hrozí prodejci nemalá pokuta.

„Slevy lákají asi každého. Já čekám za zlevněnou elektroniku a kosmetiku," řekla Lucie Vokněrková, která každoročně čeká na výprodeje.