Získají díky němu vybavení, které umožní obohatit výuku fyziky, chemie, zeměpisu a přírodopisu nejrůznějšími pokusy a praktickými cvičeními.

Se svými výsledky pak budou moci seznámit i žáky z jiných škol, potvrdila Kateřina Vítámvásová z Centra moderního vzdělávání Liberec.

Základním školám podle odborníků pro pořádání smysluplných pokusů často chybí potřebné vybavení. Učitelé je navíc mnohdy neumějí využívat a žáci tak přicházejí o možnost vyzkoušet si v praxi, jak přírodní zákony fungují.

Projekt odstartoval letos v dubnu a potrvá do konce června příštího roku. Zapojili se do něj školáci druhého stupně ve Frýdlantu, Hejnicích, Raspenavě a Novém Městě pod Smrkem. „Zúčastněným základním školám bude v rámci projektu, pro ověření zpětné vazby i vlastní tvorbu experimentů, dodán moderní měřicí systém obsahující nejen různé dataloggery, senzory, ale také výukový software," uvedl starosta Frýdlantu Dan Ramzer (ODS).

Cílem je sestavit návody, které budou moci využívat i žáci dalších škol. Nejlepší experimenty z vyučování na své škole budou moci školáci předvést na závěrečném setkání a nejlepší experiment bude vybrán i mezi učiteli.

„To vše poslouží k evaluaci vzniklých výukových modulů v rozsahu deset hodin pro každý z přírodovědných předmětů. Těchto deset hodin pro každý předmět bude sestaveno, ve spolupráci s metodikem, z 240 hodin, které vytvoří 24 pedagogů z partnerských škol," uvedla Vítámvásová a dodala, že by se do projektu mělo zapojit na 740 dětí.

Za projektem stojí frýdlantská radnice. Náklady na pořízení nového vybavení a školení učitelů přesáhly milion korun a pokryla je dotace. Organizátoři si od projektu slibují, že v dětech může probudit větší zájem o přírodovědné předměty.