„Oproti plánu se podařilo vysoutěžit cenu o 300 000 korun nižší. Silnici se navíc povedlo opravit s tříměsíčním předstihem. Nízká cena se nepodepsala na kvalitě díla, která je výborná," podotkl náměstek liberecké primátorky pro dopravu Lukáš Martin (ČSSD).

Rekonstrukci vozovky provedla SaM, silnice a mosty a.s., která ji musela nejprve odvodnit systémem terénních příkopů, žlabu s železobetonovou jímkou a kruhovou propustí, která odvádí vodu na druhou stranu silnice do Harcovského potoka.

„Silnice byla při deštích jedno velké řečiště. Běžně na ní bylo i 30 centimetrů vody. Museli jsme ji kvůli tomu uzavírat," připomněl vedoucí libereckého odboru správy veřejného majetku David Novotný.

Třistametrový nový úsek silnice byl navíc příčně upraven tak, aby po něm voda povrchově ihned stekla do příkopu, odkud je odvedena do trubní propustě na druhou stranu. Zmíněné úpravy, včetně vyfrézování a položení nového povrchu, si vyžádaly investici 1 975 000 korun. Větší opravy si město vzhledem k napjatému rozpočtu dovolit nemohlo. Zčásti i proto, že neuspělo s žádostmi o dotaci.

„Stát nám nevyšel vstříc. Po povodních v roce 2011 jsme žádali o peníze na čtyři akce, ale ani jedna se nedočkala finanční podpory," posteskl si Lukáš Martin.