Severočeské muzeum v Liberci představilo ve čtvrtek 16. května novou vizuální identitu. Cílem bylo vytvořit ucelenou vizuální značku vhodnou pro moderní digitální dobu, která bude dobře čitelná pro nejrůznější cílové skupiny návštěvníků, včetně těch z blízkého Polska a Německa.

Český ráj, Trosky a Hrubá Skála.
Cyklostezky i nabídka pro rodiny. O Český ráj je u sousedů zájem

Také bude součástí prezentace muzea na sociálních sítích. Nově tak muzeum bude využívat pro prezentaci jednoslovné označení MUZA.

„Chceme, aby nám nová vizuální identita pomohla oslovit rozmanitější spektrum cílových skupin návštěvníků a zároveň aby komunikovala širokou a bohatou kulturní nabídku našeho muzea. Název Severočeské muzeum v Liberci tímto krokem zcela neopouštíme, ale značka MUZA se má stát naším novým symbolem pro kulturní veřejnost," uvedl ředitel muzea Jiří Křížek.

Ilustrační foto.
Osvětlovací pult, cestu do Japonska i divadelní festival podpoří kraj 7 miliony

Nový koncept, kterým se nyní bude instituce prezentovat vytvořilo studio Sudetype. Jedná se o autorskou dvojici, která uspěla v designérské soutěži organizace Czechdesign. „Výstavní sokl“, který je stěžejním motivem, vyjadřuje prezentaci muzea, jeho exponátů, aktivit a návštěvníků.

„Právě tento akt vystavení se stal základní ideou našeho návrhu. Stylizovaný sokl je přítomen nejen v samotném logotypu, ale především jako základní ideový i kompoziční princip, sjednocuje všechny prvky vizuální identity a dává jim jasný řád a vnitřní logiku,“ uvedl Jiří Toman ze studia Sudetype.

Neorenesanční fasádová skříň ze sbírek Severočeského muzea v Liberci.
Severočeské muzeum zachraňuje poklady z depozitáře. Tentokrát je to skříň

V základu je barva loga černo-bíla, bude však možná podle situace využít celou škálu barev. „Barevnost je navržena tak, aby prezentovala muzeum nikoliv jako ‚zkamenělou‘ instituci, ale jako živoucí organismus a místo bohaté na aktivity pro všechny věkové kategorie a pro odbornou i laickou veřejnost. Paleta umožňuje pružně reagovat na tonalitu obrazových prvků a přizpůsobovat materiály daným tématům,” doplnil Toman.

Nová autobusová linka zamíří na Ještěd.
Na Ještěd začíná jezdit autobusová linka, cyklisty ani vozíčkáře ale nesveze

Kampaň k uvedení nové identity bude cílena přímo na potenciální návštěvníky muzea.

„Na jednom z panelů venkovní výstavy, která identitu představuje, například pracujeme se zrcadlovou fólií a mottem ‚To nejcennější v muzeu jste vy’. Protože sebehodnotnější muzejní sbírky by bez lidí (badatelů, návštěvníků, …) ztratily svůj raison d’être,“ přiblížil kampaň designér.