Společnost navíc počítá, že až se na lince projeví lednové zrušení spojů ze strany libereckého dopravního podniku, bude nárůst ještě vyšší. „Je to důkaz, že lidé preferovali komfortnější autobusy a lepší služby, než jaké nabízela konkurence," shrnul mluvčí SA Aleš Ondrůj.

V roce 2011 jelo se žlutými autobusy na lince Praha Liberec 563 tisíc lidí, v roce 2012 to bylo už 659 tisíc. Jde o skok 17% cestujících. Dopravní podnik přitom svoje spoje do Prahy provozoval do prosince, jeho opuštění linky se do statistiky nemohlo podepsat. „Očekáváme, že v roce 2013 vzroste o naše služby zájem ještě víc. Přesná čísla budeme vědět v polovině roku," doplnil Ondrůj.

Připomeňme, že po odchodu libereckého dopravního podniku z linky do Prahy vypároval Student Agency chybějící spoje vlastními autobusy. Zároveň ale o 10 korun zdražil jízdné. Podle Ondrůje to ale nebylo dáno monopolem, nýbrž vyšší sazbou DPH a dražšími náklady.

„Rok 2012 byl pro autobusovou dopravu Student Agency rekordní. Žluté autobusy minulý rok celkově přepravily pět milionů cestujících oproti 4,5 milionu v roce 2011," hodnotí Ivana Kašická, obchodní ředitelka Student Agency pro autobusovou dopravu. V meziročním srovnání tak počet cestujících využívající služeb pravidelných linek Student Agency express rostl dohromady o více než devět procent.

Od února už ale z Liberce nebudou do Prahy vyjíždět pouze žluté autobusy. Na linku se po šesti letech vrací ČSAD Liberec. Nakolik ohrozí dominantní postavení SA je nejisté, chce totiž nabízet horší služby za více peněz. Jízdné do Prahy má stát o 3 koruny víc než u SA, v ceně navíc nebude káva, noviny ani sledování filmů. Autobusy navíc budou odjíždět pouze z autobusového nádraží. Přesto ČSAD Liberec věří, že svoji klientelu si najde. Jezdit totiž chce v nejvíce vytížených časech brzy ráno a odpoledne.