Od prvního dubna navíc letní pneumatiky povoluje zákon. Odborníci však varují, optimální čas na přezutí ještě zdaleka nepřišel.
Silnice jsou v těchto dnech ještě promrzlé a letní pneumatiky nefungují tak, jak by měly.
„Zimní a letní pneumatiky se liší svou směsí. Pokud tedy na letních pneumatikách najedete na zmrzlý nebo zasněžený úsek, bude brzdná dráha delší než na zimních pneumatikách," popsal dopravní expert Stanislav Huml. Podobný efekt mají i zimní pneumatiky v létě.
„Ty často řidiči dojíždí," doplnil Stanislav Huml.
Optimální pneu Minimální hloubka vzorku dezénu letní pneumatiky pro osobní auta je 1,6 milimetru. Při dosažení této hloubky by měla být pneumatika vyřazena. Hloubka dezénu má zásadní význam na ovladatelnost vozidla na mokré vozovce, zejména na vznik Aquaplaningu. Proto se doporučuje nepoužívat pneumatiky s hloubkou dezénu menší než 2 milimetry.
Ideální období na přezutí podle autoservisů teprve přijde. „Doporučujeme přezouvat na letní pneumatiky, když jsou teploty dlouhodobě vyšší než sedm stupňů," popsal Josef Zimmermann, majitel frýdlantského autoservisu JZ racing a doplnil: „První klienti přijíždí už teď. Největší nápor přichází vždy po prvním větším oteplení."