Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlejší spojení vlakem do Prahy? Někdy možná...

Liberecký kraj - Vlakem přes dvě a půl hodiny, autobusem hodinu. Cestování do Prahy se asi jen tak nezmění.

20.11.2016
SDÍLEJ:

Vlak. Ilustrační foto. Foto: František Roček

Cestovat do Prahy z Liberce vlakem? Momentálně jen pro železniční nadšence. Jet autobusem je téměř třikrát kratší a bez přestupu. Kdy se situace změní, není jasné, ministerstvo dopravy konkrétní odpověď nedalo. „Máme lepší napojení na Sasko než na zbytek republiky," konstatoval hejtman Libereckého kraje Martin Půta.

BLUDNÝ KRUH

Liberecký kraj usiluje o zlepšení železniční dopravy, zatím se však motá v bludném kruhu. Podle jednatele krajské společnosti Korid LK Pavla Blažka nechce ministerstvo objednávat rychlejší a modernější spoje, protože jsou tratě špatné. Dosud však neelektrizovalo jedinou trať v kraji a podle hejtmana to ani v nejbližší době neplánuje. Cestující do Prahy a zpět tak zřejmě budou stále odkázáni na autobusové spojení, do kterého si však musí kupovat jízdenky i s několikadenním předstihem.

„Ohledně zavedení dálkového spojení mezi Libercem a Prahou ministerstvo reaguje tak, že autobusová doprava není v jejich gesci a železniční spojení na této trase není objednáváno kvůli zastaralé infrastruktuře. Vlak do Prahy by jel stejně přes dvě a půl hodiny," vysvětlil Blažek.

Podle vyjádření tiskového mluvčího Ministerstva dopravy Tomáše Neřolda bude proces elektrizace hlavních tratí v dalších letech pokračovat. Na dotaz, zda ministerstvo plánuje v nejbližší době nějaké významnější akce ohledně modernizace tratí v Libereckém kraji, však konkrétně neodpovědělo.

ZRYCHLENÍ NA STO MINUT

Podle Pavla Blažka z Koridu se v tuto chvíli zpracovává investiční záměr k posouzení rychlého spojení mezi Libercem a Prahou. „Ten se však týká jen zlepšení stávajících tratí, takže by se spojení zrychlilo stejně jen asi na sto minut," vysvětlil Blažek. Podle něj je zásadní problém, že Liberecký kraj je pro Ministerstvo dopravy na okraji zájmu. Historie toho sahá až do devadesátých let, kdy vznikla mapa páteřních koridorů, které spolknou nejvíce peněz. „A Libereckým krajem žádný koridor neprochází," dodal Blažek. Zároveň upozornil, že na zastaralé tratě kraj doplácí i kvůli vyšším nákladům, které musí hradit dopravcům. Kdyby byly tratě elektrické, byly by náklady mnohem nižší.

Autor: Gabriela Volná Garbová

20.11.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AUTOMIX.CZ
3

Absurdní šikana? Český řidič platil pokutu za překročení rychlosti o 1 km/h

Budova Uranu v Liberci.

Uran čeká rozsáhlý průzkum. Ukáže, kolik rekonstrukce může stát

Vratislavický pivovar bodovalv soutěži se Svatopavelským

Vratislavice nad Nisou – Svatopavelské pivo z produkce vratislavického pivovaru zvítězilo v degustační soutěži Pivní speciál 201.

Badmintonisté Liberce v 1. celostátní lize jednou vyhráli

Liberec - Družstvo Badmintonového klubu Technické univerzity v Liberci sehrálo v Praze úvodní kolo 1. celostátní ligy smíšených družstev s TJ Astra ZM Praha A a TJ Sokol Křemže.

ANKETA: Měla by existovat možnost posílat část sociálního pojištění na rodiče?

Liberecký kraj - Dvacet zásadních otázek položil Deník hlavním volebním tvářím devíti stran v Libereckém kraji. Jejich odpovědi vám mohou pomoci při rozhodování, koho budete volit. Sami si také můžete v naši anketě postupně odpovědět na všechny tyto otázky. 

V libereckém podniku pracovalo na černo přes dvacet cizinců

Liberec – V podniku na výrobu plastových komponentů do aut pracovalo bez platného pracovního povolení 23 cizinců převážně z Ukrajiny a Moldávie.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení