Flotilu vozidel z Dakaru doplnil závodní speciál ze světových okruhů rally Škoda Fabia RS Rally 2 a nechyběla ani další zajímavá technika. „Den motorismu jsme pojali také jako ukázku toho, čím se na fakultě zabýváme a co umí naši studenti. Otevřeme široké veřejnosti své laboratoře, abychom v nich prezentovali výzkumné projekty spojené především s tematikou motorismu,“ informoval děkan Fakulty strojní TUL Jaromír Moravec. Místní studenti předvedli svůj projekt studentské formule.
Odpoledne program pokračoval besedou s českými jezdci, kteří vystavené stroje v podmínkách světoznámého závodu Rally Dakar řídí, a to s Jiřím Moskalem, Davidem Pabiškou, Tomášem Engem a Milanem Engelem.
Fakulta strojní a celá univerzita si Dnem motorismu připomněla 70 let od svého založení, ale je tu i další důvod, proč pořádat podobně velkolepou akci spojenou s Dakarem právě na Technické univerzitě v Liberci. Byl to Zdeněk Kovář, který jako konstruktér liberecké automobilky LIAZ stál v 80. letech u zrodu myšlenky účasti československé výpravy na rallye Paříž–Dakar, a který se také tohoto legendárního závodu v kabině LIAZky se startovním číslem 626 účastnil.
„Když se za pár let stal profesor Kovář prvním polistopadovým rektorem tehdejší Vysoké školy strojní a textilní v Liberci, připravovali se v univerzitních dílnách a laboratořích soutěžní LIAZky pro Dakar a další dálkové rally. Technická univerzita v Liberci je tedy zejména prostřednictvím katedry vozidel a motorů s motosportem a s rallye Dakar významně propojená, což rádi připomínáme,“ dodal hlavní organizátor Dne motorismu a proděkan Fakulty strojní TUL Jan Valtera.