Nejpopulárnějším hercem se stal Michal Maléř s celkovým počtem 1402 hlasy. Za ním skončila Jana Hejret Vojtková, třetím nejoblíbenějším hercem se v anketě stal Martin Polách.

11 525 Tolik hlasujících se zúčastnilo první ankety o nejpopulárnějšího herce, tanečníka a pěvce Divadla F.X.Šaldy v Liberci, kterou vyhlásil Liberecký deník. Nejvíce hlasů získala kategorie balet v součtu internetových hlasů a hlasovacích lístků celkem 5178 hlasů. Činohra získala 4275 hlasů a opera 2071 hlasy. V kuponech získala nejvíc preferencí pěvkyně Věra Poláchová.


V kategorii opera zvítězila u čtenářů Kateřina Jalovcová s celkovým počtem 852 hlasy před Livií Obručník Vénosovou a Věrou Poláchovou. V kategorii baletu se proti sobě utkali příznivci Alexeye Yurakova a Jaroslava Koláře. Ten se stal nakonec vítězem kategorie s celkovým počtem 1973 hlasy. Třetí příčku ankety obsadila Mária Gornalová.

Celkem se 1. ročníku ankety o Libereckou Thálii, kterou ve spolupráci s DFXŠ v Liberci vyhlásil Liberecký deník zúčastnilo 11 525 hlasujících. Nejvíc hlasů získala kategorie balet (celkem 5178). Kategorie opera získala 2072 hlasy a činohra 4275 hlasů.

Cena pro vítěze Liberecké Thálie.

Čtenáři mohly hlasy udělovat formou internetové ankety či tištěných kupónů. Výsledky byly slavnostně vyhlášeny před prvním představením letošní sezóny – baletní inscenací Dům Bernardy Alby na náměstí Dr. Edvarda Beneše v Liberci za účasti prezidenta Herecké asociace Jiřího Hromady, představitelů statutárního města Liberec a Libereckého kraje. Ceny Thálie věnovala do ankety Nadace Preciosa.

Thálie skončila, nezapomeňte

Ceny čtenářského hlasování o Libereckou Thálii jsou rozdány. Její ambicí nebylo hodnotit umělecké výkony. K tomu slouží odborné poroty Herecké asociace. Šlo o anketu oblíbenosti. jakýsi lakmusový papírek toho, jak obyvatelé Liberce své divadlo vnímají. To , že se do ankety zapojilo celkem 11 525 hlasujících, dává poměrně jasnou odpověď. I na na otázku, která občas k neuvěření obyvatel města s více než stoletou divadelní tradicí zazní zda divadlo opravdu potřebujeme, jestli není moc drahé, jestli by se nemělo raději dávat na fotbal, kam chodí víc lidí. Nevím, jestli na nějaký zápas někdy přišlo 11 tisíc diváků. Věřím ale, že i nadále zůstanou v Liberci osvícení radní, kteří si budou vážit toho, že divadlo a jeho soubory tvoří podhoubí kultury stotisícového univerzitního města. Je to ostatně vidět i na tanečních dílnách pro děti, které divadlo pořádá, na hostování dětí v dětských rolích opery, na učitelích hudby z řad orchestru. Tohle žádná „Bohdalka" nemůže nikdy nahradit.

Určitě to ukáže nejen další generace diváků, ale i účast v příštím ročníku ankety.

Financování divadel není dotace. Je to investice

Liberec Na vyhlášení výsledků ankety přijel do Liberce i muž, který má na starosti prestižní herecké ocennění Ceny Thálie, prezident Herecké asociace ČR Jiří Hromada (na snímku). Deníku řekl: „Hlasování v jednotlivých divadlech má svůj obrovský význam. A to z jednoho důvodu, odborná porota musí během roku zhlédnout velké množství inscenací. A mně začalo být líto, že „velkou Thálii" může z celého obrovského množství vynikajících představitelů skvělých inscenací v každé ze čtyř kategorií (činohra, opera, tanec/balet a muzikál, pozn. red.), získat jen osm z nich. Proto jsme připravili i Ceny H herecké asociace, takzvané malé Thálie i pro vítěze diváckých hlasování. To bychom rádi od příštího roku i v Liberci," říká Jiří Hromada. Podle něj je hodnocení diváků v oblastních divadlech, obzvláště těch vícesouborových, které jsou prestiží každého krajského města, důležitým signálem pro zřizovatele, že divadlo je pro jejich život důležité. „Byl bych rád, kdyby v době „neviditelné ruky trhu" ti, kteří o rozpočtu rozhodují, věděli, že financování divadel s vlastními soubory není dotace, ale že to je investice," vysvětluje prezident asociace herců a dodává: „Viděl jsem tady při představení na náměstí malé děti, které seděly na zemi před pódiem a ani nedýchaly. Jedna holčička dokonce na hudbu tančila po vzoru baletek. V tom vidím smysl. Politická reprezentace, která o divadlo pečuje, tím vlastně říká: Investujeme do umění i do vašich dětí, aby pochopily, že svět nejsou jen počítačové hry, ale aby se učily vnímat, že v umění je krása."