Kruhový objezd by měli podle Josefa Jeníčka z Ředitelství silnic a dálnic Libereckého kraje přivítat především řidiči nákladních automobilů. „Tvar zatáčky je totiž nutil při odbočování na Kunratice vjíždět do protisměru. Stavba kruhového objezdu na kraji města je navíc zcela v souladu se současným moderním trendem. Zvyšuje totiž plynulost a bezpečnost provozu ve městě. Kruhový objezd na kraji města funguje jako retardér, který zpomaluje řidiče,“ řekl Josef Jeníček.

Podle něj bylo ale hlavním impulsem pro stavbu kruhového objezdu v této lokalitě otevření nedalekého hraničního přechodu Kunratice – Bogatynia. „Po vstupu Česka do Schengenského prostoru jsou na komunikaci I/13 kladeny mnohem větší požadavky. Kruhový objezd na křižovatce ulic Liberecká a Žitavská nám pomůže rozložit dopravu,“ dodal Josef Jeníček.

V současné době ale musejí řidiči přijíždějící do Frýdlantu počítat s určitými omezeními, které potrvají až do ukončení stavebních prací. „Stavbou dochází k omezení provozu na silnici I/13 a dále na silnici III/3511. Především pak dojde ke snížení rychlosti v inkriminovaném úseku na 30 kilometrů za hodinu a zúžení šířky silnice na 5,50 metru,“ poznamenala tisková mluvčí Městského úřadu ve Frýdlantu Alena Švejdová.

Stavba, jejíž realizátorem je společnost Integra Liberec ,bude dokončena letos na podzim, a Ředitelství silnic a dálnic za ní zaplatí 20 milionů korun. Město Frýdlant se v projektu nového kruhového objezdu angažovalo pouze v počáteční fázi. Podle Josefa Jeníčka pomohlo například vyřešit některé majetkoprávní operace.