Spory v jediném libereckém městském obvodu mu podle jeho slov udělaly výbornou reklamu, na které vydělá.

„Já jsem se téměř 30 let snažil propagovat, že Ferdinand Porsche se narodil na severu Čech v malé obci Vratislavice nad Nisou, ale jen s malým úspěchem. Až díky sporům se během čtrnácti dnů až měsíce podařilo upozornit celý svět na skutečnost, že Porsche byl vlastně Čech," tvrdí Bumba.

Připomeňme, že vedení Vratislavic nad Nisou nechalo od silnic odstranit vítací cedule, na kterých bylo zvýrazněno, že se právě tady Porsche narodil. Stalo se tak na základě protestů desítek tamních obyvatel. Těm se nelíbilo, že Vratislavice propagují člověka s nacistickou minulostí. Likvidace Porscheho vyvrcholila ve chvíli, kdy si automobilka Porsche odvezla z vratislavické expozice všechny vystavované vozy.

„Chodí mi na toto téma maily z celého světa a většina píše, že se určitě přijedou podívat, neboť Porsche je legenda. Super reklama, hlavně pro můj Ferdinand Porsche Festival, který na oslavu Porscheho pořádám každoročně v září. Podle ohlasů letos očekávám velkou účast vozů Porsche z celé Evropy," řekl Bumba, který byl zpočátku celou kauzou velice znechucený.

„Současně jsem díky této aféře dostal nový impulz, přebudovat své Automuzeum různých historických vozidel, které je již 10 let v areálu vratislavického pivovaru Konrad, na Automuzeum Ferdinanda Porsche. O tomto záměru jsem uvažoval již dlouho, ale až nyní jsem se rozhodl to skutečně realizovat," prozradil své záměry Bumba.

V muzeu vystaví automobily Volkswagen a Porsche se vzduchem chlazenými motory, které vznikly z konstrukce Ferdinanda Porsche, a také automobily jiných značek podobné konstrukce jako třeba Tatra. „Díky této aféře mi dnes majitelé sami nabízejí tyto vozy k zapůjčení do muzea," uzavřel Milan Bumba.

Porsche byl sice členem NSDAP, ale to již od roku 1934, kdy tato strana byla běžnou politickou stranou, jako je dnes třeba ČSSD. K datu 30. ledna 1942 mu byla udělena čestná hodnost Oberführera, což odpovídá přibližně hodnosti plukovníka. Porsche byl sice po válce uvězněn ve Francii, ale nikdy nebyl za žádné zločiny odsouzen, neboť mu nebylo co dokázat.

Pokud by měl na svědomí životy a strádání válečných zajatců, tak by se již tenkrát ozvali, ale nikdo proti Porschemu po válce nevystoupil. Když to vezmu do důsledků, tak i liberecký rodák Vlasta Burian byl po válce obviněn ze spolupráce s nacisty a jak to dopadlo. To bychom museli hromadně odsoudit všechny lidi, kteří přežili válku a kteří nebyli zrovna partyzány nebo v činném odboji.

Ferdinand Porsche byl konstruktérský fanatik, který si při své cestě za splněním svých plánů se stavbou lidového vozu ani neuvědomoval, s jakými lidmi se spojil, a ti jej v rámci své propagandy zneužili. Když se podíváme do historie jeho konstrukcí, tak téměř všechny automobily, které postavil, byly kvalitní a funkční. Když se ale podíváme na jeho tanky a tahače děl, tak tyto stroje neustále trpěly nějakými poruchami a problémy, jako by snad jejich vývoj Porsche bojkotoval.