Soutěž připravila pořadatelům několik bezesných nocí – museli totiž pozměnit trať závodu. Silnice v okolí Frýdlantu a Chrastavy, kudy soutěž tradičně vede, jsou totiž stále poškozené loňskými povodněmi.

„Silnice jsou tam hodně narušené. Trať jsme změnili i kvůli divákům, kterých bylo kolem 50 000 a kteří by se tam jen těžko dopravovali,“ poznamenal mluvčí rally Pavel Vydra s tím, že trasa rychlostních zkoušek byla pozměněna i s ohledem na obyvatele Liberce, kteří na víkend odjížděli z města. Odpolední závod například skončil ještě před Hanychovem, cíl rychlostní zkoušky byl posunut před vjezd na hlavní silnici vedoucí pod Ještědem na Výpřeži.

Přesto se našlo dost obyvatel, kterým Lužická rally zmařila víkendové plány. „Chtěla jsem jet na chalupu, ale celá silnice u Bílého Kostela je uzavřená. Budeme sedět doma,“ posteskla si ještě před závodem místní obyvatelka Eva Zajíčková. Rovněž silnice skrz Vítkov a Novou Ves u Chrastavy byla následkem konání závodu uzavřena.

Letošní ročník šampionátu si může připsat jedno nej – startovalo neuvěřitelných 153 posádek z pěti zemí Evropy. Na trati byly kromě vozů nejvyšší kategorie WRC k vidění například i trabanty. „My si vážíme všech, kteří se v naší soutěži rozhodli startovat. Od kluků s trabanty nebo Fiatem 126 P, přes pravidelné účastníky Macka, Hendricha, Roubíčka, Picka nebo Václavíka,“ poznamenal ředitel rally Jan Krečman.

Lužická rally se jela celkem počtrnácté, po obnovení soutěže v roce 2005 posedmé. Délka trati byla 252 kilometrů, rychlostní zkoušky měřily 70 kilometrů. Dvě se jely na Liberecku a dvě na Frýdlantsku. Start závodu byl v Hrádku nad Nisou na loni zrekonstruovaném náměstí.