Jedenáct let poctivě pracoval za přepážkou na poště v centru Liberce. Nedávno se ale zaměstnanec dostal podle dostupných informací do tíživé finanční situace, která ho přiměla k zoufalému činu. Začal krást. „Jeden přepážkový pracovník na poště Liberec 1 zadržoval platby klientů po dobu asi 4 týdnů," uvedl Ivo Mravinac, ředitel odboru komunikace České pošty. Jedná se o desítky tisíc korun.

Rozčilený klient

Vedení pošty zpronevěru odhalilo při vnitřní kontrole. „K té jsme přistoupili ve chvíli, kdy se na poště objevil první nespokojený klient s tím, že mu byl odpojen plyn, který přitom zaplatil. Útržek složenky doložil," informovala ředitelka regionu Severní Čechy Olga Syková.

Vnitřní kontrola zatím ukázala, že zaměstnanec zadržel platby 37 klientů. „Zákazníky se sami pokusíme kontaktovat. V každém případě to budeme na poště Liberec 1 řešit v rámci reklamačního řízení, kdy budou dotyční klienti upřednostněni," sdělila Syková a dodala: „Musíme však postupovat v souladu s reklamačním řádem pošty. Je nutné, aby podvedení klienti předložili útržek (podací stvrzenku) dané poštovní poukázky „A", která nebyla připsána na účet adresáta."

Dostal výpověď

V současné době už zaměstnanec na poště nepracuje a celou věc prošetřuje policie. „Bohužel se jedná o selhání jedince, všem poškozeným zákazníkům se omlouváme," uzavřela nepříjemnou věc Olga Syková.