Lidé převážně z Libereckého kraje chtěli řešit nejčastěji mezilidské vztahy a osobní či existenciální problémy. „Ve vztahové problematice byly nejvíce zastoupeny potíže mezi partnery a manžely a komplikace v rodinných vztazích. Co se týče osobní problematiky, tam chtěli lidé řešit nejčastěji problémy se sebou samým a osamělost,“ konstatovala vedoucí Linky důvěry Liberec Eva Poláková.

Vzrostl počet hovorů kvůli ztrátě zaměstnání

V sociální a právní oblasti se chtěli volající svěřit zejména s finanční a bytovou tísní nebo s problémy ve vztazích rodičů a dětí. „Výrazněji pak vzrostl počet hovorů s tematikou nezaměstnanosti a problémy s ní spojenými,“ podotkla Eva Poláková.

V problematice závislostí přijala loni liberecká Linka důvěry nejvíc hovorů v souvislosti se zneužíváním drog. Podle Evy Polákové to bylo vůbec poprvé, kdy pracovníci linky zaznamenali vyšší počet kontaktů kvůli drogám než kvůli alkoholu. Standardně volali lidé také kvůli hráčství a v souvislosti s domácím násilím.

Co se týče věku volajících, nejvíce byla v loňském roce zastoupena věková skupina mezi 40 a 49 lety. Drtivá většina hovorů trvala do 30 minut, ve dvou procentech případů pak více než hodinu.

Linka důvěry odpovídala také na desítky mailů

V roce 2008 zodpověděli pracovníci Linky důvěry v rámci internetového poradenství také 67 e-mailových dotazů, přičemž jejich tematika byla podobná jako v telefonických hovorech.

Linka důvěry Liberec poskytuje služby nepřetržitě od 15. 3. 1992 a je organizační složkou Centra intervenčních a psychosociálních služeb Libereckého kraje. Má 3 stálé a 11 externích pracovníků, kteří jsou absolventy Výcviku v telefonické krizové intervenci. Kontaktovat můžete libereckou linku důvěry nonstop na telefonu 485 177 177 či mailem odpovim@napismi.cz.