Liberečtí zastupitelé přesto na konci dubna schválili změnu územního plánu, která stavbu 1,4 kilometrů dlouhé silnice umožní. Jejím investorem má být Liberecký kraj. Právě ten chystá v úterý 12. června setkání s místními. „Chceme stavbu občanům představit a vyslechnout si, jaká si představují kompenzační opatření,“ řekl hejtman Martin Půta.

Kraj ovšem bude chtít, aby tato opatření posléze zaplatilo město Liberec. Ještě před volbami tak bude chtít s městem uzavřít smlouvu. „Je to tak běžné v obcích v celém kraji,“ dodal Půta.

Průmyslová zóna. Ilustrační snímek
Petici proti nové silnici do průmyslové zóny Jih podepsalo 800 lidí

Nová silnice má spojit kruhový objezd u firmy Denso s kruhovým objezdem v Obilné ulici. Na spojení zóny s rychlostní silnicí I/35 už netrpělivě čekají tamní průmyslové podniky. Nyní totiž do zóny vede pouze jediná silnice, což působí komplikace zejména při střídání směn. Problémy se čekají také letos v létě, kdy příjezdovou silnici čeká tříměsíční rekonstrukce.

Obyvatelé Doubí se naopak bojí zvýšeného hluku či zplodin. „Představujeme si život v jiném prostředí,“ vysvětlovala před časem jedna z místních obyvatelek, Dagmar Vízková, zastupitelům města. Setkání, na které má dorazit kromě hejtmana také primátor, projektanti a dopravní experti, se koná v úterý 12. června od 19:00 na základní škole Kaplického.

Průmyslová zóna. Ilustrační snímek
V létě do průmyslové zóny? Uzavírky a komplikace