Důvodem jsou prý podivně přátelské vazby dopravního podniku a soukromého dopravce. Ti by si měli normálně konkurovat, ale místo toho spolupracují. Podle Změny je tato spolupráce nevýhodná pro DPMLJ.
„Když před časem uzavřel dopravní podnik smlouvu s BusLinem, bylo to odůvodněno tím, že podnik zvýší svůj podíl na trhu veřejné dopravy. Vyšší podíl ale získal BusLine. Smlouva, kterou DPMLJ uzavřel, nás po dobu jejího trvání bude stát 370 milionů korun," upozornil Josef Šedlbauer, člen dozorčí rady DPMLJ.
Z čeho je podezírají?- Zločinné spolčení |
Smlouva, která byla uzavřena na 10 let bez výběrového řízení, kterou podepsalo ještě minulé vedení dopravního podniku, se stala předmětem vnitřního auditu, který si po nátlaku opozice nechalo vedení udělat. Jeho výsledky však dosud nikdo nezná a veřejnost s nimi nebyla seznámena, přestože audit je hotový od května letošního roku. Další audit si představenstvo zadalo v těchto dnech.
„Nevím, proč nepočkají na výsledky tohoto auditu hospodaření," divil se včera Roman Šotola (ČSSD), předseda představenstva DPMLJ poté, co se od redakce Deníku dozvěděl o podání trestního oznámení. Více však nechtěl věc komentovat. Vyjádřit se k němu odmítlo i vedení DPMLJ, které o trestním oznámení nemělo žádné informace.
Telefon včera nezvedal ani Jiří Veselka, ředitel DPMLJ v dobách, kdy byly smlouvy mezi podnikem a BusLine podepsány. Tyto smlouvy nelze vypovědět a veškerá rizika nese DPMLJ. V případě vypovězení těchto smluv by DPMLJ musel BusLinu zaplatit celou částku, tedy v současných cenách přibližně 1,5 miliardy korun.