Kolejnice tam byly po dvaadvaceti letech už silně opotřebované. Veliký problém dělal rovněž propad panelů, ve kterých byly koleje uložené. Místy se trať propadala až o 30 centimetrů. Dlouho se nemohlo na příčinu přijít, protože ani průzkumné vrty před samotnou rekonstrukcí nic neodhalily. Teď už je vše jasné.

PODMÁČENÉ PODLOŽÍ

„Příčinou byla stará šachta na dešťovou vodu, do které se vracela voda a nebyly tam ani zaslepeny vývody, takže to bylo při prudkých deštích celé podmáčené. A ještě tam navíc byla odstraněna bývalá přepadová kanalizace, která byla ještě funkční," vysvětlil provozní ředitel Dopravního podniku Ludvík Lavička. Nové koleje už nejsou uložené v panelech jako dosud, ale v dlažbě, která je jednak estetičtější, a jednak trvanlivější. Řezaná dlažba se tak pro uložení kolejí vyzkouší úplně poprvé.

Na Soukenném náměstí je zatím vyměněn jen jeden pás kolejí směrem k Rybníčku. „Druhá kolej se bude měnit až v horizontu několika let," řekla mluvčí DPMLJ Martina Poršová. I tak přišla renovace krátkého úseku Dopravní podnik na osm milionů korun.