Naposledy si lidé, kteří využívají služeb operátora mobilních telefonů O2 žijící na Maloskalsku, zatelefonovali ve čtvrtek večer. Od té doby jsou nedostupní a bez signálu.

„Považuji to za skandál. Mraky lidí se na mně obrací, ať s tím něco dělám, ale na mé žádosti reagují na zákaznických linkách stále stejně. Prý na tom dělají,“ popsal Jiří Nejedlo, starosta Malé Skály.

Obec má přitom přes operátora nastaven systém včasného varování. „Vydatně pršelo, co kdyby přišla povodeň? Vždyť z Brodu je to tady do půl hodiny,“ vysvětlil Nejedlo. A zrovna v pondělí voda na Jizeře stoupala. Odpoledne již platila povodňová bdělost.

Problémy se signálem zatížily i místní podnikatele. „Máme přes operátora nastaveny všechny služby, třeba i hlídání budov. O víkendu jsme je raději museli obcházet, protože nebyly pod dohledem,“ uvedl Pavel Drobník, jeden z místních podnikatelů.

Ten osobně na zákaznickou linku volal několikrát. „A poněkolikáté mi řekli, že volám jako první. To je k pláči,“ dodal podnikatel. I podle starostových slov se operátoři zákaznické linky vymlouvají, že nikdo jiný problém neurguje.

V hutích podniku Pavla Drobníka by musel dokonce i někdo spát, jsou ale odstavené. Bez ostrahy byla i hladina vody ve vodárně.

Problém má Pavel Drobník i se spojením mezi podniky na Malé Skále a Železným Brodem. „Poslal jsem jim mail, že jestli je Malá Skála nezajímá, že půjdeme jinam,“ doplnil Drobník. A scénář odchodu od operátora plánuje i vedení obce. „Je to neseriózní jednání. 02 pohrdá obcí s tisícovkou obyvatel? Pak musíme přemýšlet o odchodu jinam,“ upřesnil starosta.

Z okna hledí na stožár 02. „Nikdo tam nic nedělá. To je síla,“ doplnil starosta, který se přímo na místo vyjel po pondělním obědě i podívat. Ani stopa po autě.

Podle informací ze společnosti Telefónica O2 v oblasti Malé Skály probíhá instalace nové technologie, která umožňuje navýšení přenosové rychlosti internetu.

V důsledku toho mohou bohužel někteří zákazníci dočasně zaznamenat výpadek GSM signálu.

„Naši technici nyní intenzivně pracují na tom, aby k nápravě došlo nejpozději v úterý do dvanácti hodin,“ uvedla Lucie Policarová, mluvčí Teléfonica O2.

„Všem postiženým zákazníkům se omlouváme za případné komplikace a případné stížnosti mohou zasílat na naše reklamační oddělení,“ doplnila.

„Mně je jenom divné, že nás o tom nikdo neinformoval. Alespoň na obec mohli dát vědět, informovali bychom lidi“ dodal starosta Malé Skály.