Za časté důvody nárůstu zájmu o dopravu vlakem se považuje například i zvýšení pohodlí vlaků, rekonstruování tratí, nástup soukromých dopravců (RegioJet, Leo Express), rekonstrukce silnic nebo zdražení bydlení ve velkých městech.

Česká železnice v číslech

9492 km měří železniční síť v ČR
7641 km tratí je jednokolejných
1812 km tratí je dvojkolejných
39 km tratí je vícekolejných

má 6691 mostů (147 km) a 154 tunelů (38 km)
48 % z celkové délky tratí leží v obloucích
86 % z celkové délky tratí leží ve sklonu

130 metrů nad mořem leží nejníže položená stanice Dolní Žleb
995 metrů nad mořem leží nejvýše položená stanice Kubova Huť

Zajímavost:
Největší sklon, vyžadující v dřívějších dobách provoz s ozubnicí, se nachází na trati Tanvald – Harrachov a dosahuje 57 ‰.

Zdroj: spravazeleznic.cz

Tip Deníku

Zubačka Tanvald - Kořenov - Harrachov je nejstrmější trať v Česku. Pravidelné vlaky už ozubnici nepotřebují, ale díky Železniční společnosti Tanvald se mohou cestující při nostalgických jízdách svézt vlakem s unikátní ozubnicovou lokomotivou.

V sobotu 26. září proběhne ukončení sezóny na Zubačce. V Kořenově mohou zájemci navštívit také muzeum. Provoz na ozubnicové trati začal v roce 1902 především pro dopravu levného pruského uhlí.