„Spokojenost pacientů byla 80,9 %, což znamená, že Krajská nemocnice v Liberci obhájila nejvyšší rating kvality zdravotní péče A+. Ten přitom není u velkých nemocnic až tak samozřejmý. Ani všechny Fakultní nemocnice ho nemají," podotkl autor projektu Tomáš Raiter.

Pacienti odpovídali anonymně

Průzkum spokojenosti s péčí o pacienty probíhal v liberecké nemocnici čtyři týdny v kuse a to na 23 lůžkových odděleních. „Zapojili se do něj pacienti, kteří v době šetření končili svou hospitalizaci. Konkrétně to bylo 1145 lidí, což není málo," podotkl Raiter.

Pacienti vyplňovali dotazník anonymně a odpovídali na řadu otázek. Tvůrce zajímaly různé aspekty pobytu v nemocnici, od přijetí, přes samotnou péči, poskytování informací, chování zdravotníků nebo kvalitu stravování.

Výtky: není wifi, brzy se vstává

Přestože se liberecká nemocnice zařadila vysokým hodnocením péče z pohledu pacientů mezi 26 nejlepších v zemi, je si vědoma toho, že je co zlepšovat. „Osmdesátiprocentní spokojenost pořád znamená, že dva z deseti pacientů nebyli spokojeni. A v tom nám může tenhle výzkum pomoci. Hledat ta slabší místa," podotkl ředitel liberecké nemocnice Luděk Nečesaný.

Pacienti si podle výsledků nejčastěji stěžují například na to, že v nemocnici chybí připojení k internetu (wifi), na nedostatek a vybavení toalet nebo na brzké ranní vstávání. V některých případech hodnotí záporně i odpovědi lékařů, bývají pro ně nesrozumitelné. Kritizována je i strava. „To ale může pramenit i z nedostatečné informovanosti pacienta, kdy má například předepsanou dietu a neví o tom. Pak může být naštvaný, že dostává nemastné, neslané jídlo," podotkl Nečesaný.

Nemocnice získala nejlepší rating A+ už podruhé.