Soutěžící měli „nachytat“ ve svém okolí čísla 112 a vyfotografovat je. Všichni tři vítězové (Jarmila Šimůnková, Jaroslav Lang, Tomáš Petira) jsou tak či onak spojení s hasiči, minimálně jako jejich velcí fandové. Fakt, že kromě drobných dárkových předmětů a předplatného Libereckého deníku dostali také možnost nahlédnout do fungování Krajského operačního a informačního střediska HZS Libereckého kraje, je proto velmi potěšil.

A nahlédnutí to bylo více než zajímavé. Dozvěděli se totiž řadu zajímavých detailů o fungování tísňové linky. A o záludnostech této profese.

Operátorky totiž musí kromě maximální soustředěnosti být také dobrými psycholožkami, vždyť na linku často volají lidé ve stresu zoufalí z toho, že jsou ohroženi oni sami nebo jejich blízcí. Na druhou stranu přesně kladenými otázkami musí rychle odhalit případného šprýmaře, který tísňovou linku nepotřebuje a blokuje ji. Mimochodem takový vtip může být hodnocen jako přestupek nebo dokonce trestný čin.

Hasiči také nasimulovali příjem tísňového volání. Na jednom ze tří monitorů se ihned ukázala mapa, na níž byl znázorněn okruh, odkud přibližně volání přichází. Ještě než operátorka začala mluvit, systém sám začal doplňovat potřebné údaje – při volání z pevného telefonu totiž ihned naskočí adresa, jméno a další údaje.

Hasiči a operátorky také zavzpomínali na loňské povodně, při kterých přijali mezi 6. a 10. srpnem 4 427 žádostí o pomoc. Vyřizovaly je všechny čtyři operátorky, i tak samotný Liberecký kraj odbavil jen čtvrtinu z nich. O další se postaraly okolní střediska – což je jedna z velkých výhod systému 112.