Studentského jízdného se ale zdražení nedotkne, zůstane na ceně 50 korun. Ze stejných důvodů už od května zvýšila ceny na trase Liberec-Praha i konkurenční Student Agency.
„Základní jízdné zůstalo na 80 korunách, kreditní jízdenky, které využívá většina cestujících, ale zdražily z 50 na 60 korun,“ řekl jednatel společnosti Student Agency Radim Jančura.
Liberecký dopravní podnik začal jezdit do Prahy vloni v březnu. „Za rok provozu přepravily autobusy 160 tisíc cestujících, na trasu vypravujeme denně 26 autobusů, které jsou v průměru obsazeny ze 60 procent,“ uvedl ředitel podniku Jiří Veselka.
Denně je na lince garantováno šest spojů, vybavených pro cestování vozíčkářů. Linka loni podniku přinesla 11 milionů korun a její provoz skončil malým ziskem 54 tisíc korun. „Počítali jsme ale s větším profitem,“ přiznal Veselka. Nižší tržby i zisk byly zaviněny cenovou válkou s konkurenční Student Agency, která měla do té doby na trase monopol.
Linka do Prahy je pilotním projektem libereckého dopravce a společnosti GTS Travel, která má zájem působit i v regionální dopravě. Původně jezdilo na trase ve všední dny 12 spojů tam a zpět, od prosince přidal dopravní podnik kvůli velké poptávce další. Autobusy GTS odjíždějí z centra města z terminálu městské dopravy, nejsou vybaveny průvodčí a nemají další služby jako konkurenční Student Agency. Jsou ale vybaveny plošinou a díky tomu umožňují přepravu vozíčkářů a také kočárků a psů.
DPML s 516 zaměstnanci je největší společností ve vlastnictví města Liberce, které bylo ještě na začátku loňského roku jeho stoprocentním vlastníkem. Od loňského listopadu je spoluvlastníkem společnosti i sousední Jablonec nad Nisou, který do firmy vložil majetek za zhruba tři miliony korun a za to získal méně než půl procenta akcií firmy se základním kapitálem 785,734 milionu korun.
„Do konce letošního roku by se proto měla společnost přejmenovat na Dopravní podnik měst Liberec a Jablonec,“ dodal Jiří Veselka. Autobusy a tramvaje libereckého dopravního podniku ročně přepraví 30 milionů cestujících. (čtk)