„Došlo tak paradoxně ke zhoršení kvality dopravní obslužnosti a spojení s Libercem s ohledem na docházkovou vzdálenost. Z některých částí Křižan a Žibřidic to je na nádraží víc než 5 kilometrů," říká starosta Václav Honsejk.

Křižany i Zdislava proto žádaly úpravu jízdních řádů, které by do obcí vrátily autobusy, jež by zajížděly do centra a navíc obě obce propojily. „Zároveň usilujeme o zavedení večerního autobusu z Liberce, aby se mohli dostat domů lidé, kteří tam jsou na odpolední směně v průmyslové zóně," dodává starosta. Své připomínky už zaslali společnosti KORID, která jízdní řády pro Liberecký kraj připravuje. Ta už připravila některé změny, které začnou platit od neděle 1. března na vybraných spojích po celém kraji. Jde spíš ale o menší úpravy, které odjezdy autobusů posunují o pár minut nebo zavádějí zastávky podle přání cestujících. Požadavky Křižan na noční autobus nebo vrácení autobusových spojů místo vlaků v něm ale nejsou.

Podle KORIDU by se na tomto řešení musely shodnout všechny obce na trase vlaku z Liberce do České Lípy. V případě zachování obsluhy všech zastávek je prý autobus oproti vlaku výrazně pomalejší a znamenal by i personální nároky na řidiče. Většina dopravců v kraji se potýká s velkým nedostatkem řidičů, a proto nelze v dohledné době očekávat výrazné zlepšení.

Nespokojenost se ale ozývá i z Českodubska. „Evidujeme řadu připomínek, hlavně na autobusy od Liberce. Proto jsme na pondělí 9. března připravili setkání občanů se zástupci KORIDU," říká starosta Českého Dubu Jiří Miler. K dalším úpravám jízdních řádů by mělo dojít v červnu.