Časté dopravní nehody, silnice ucpané osobními auty i kamiony. Řešení letitého problému nebezpečné křižovatky u sjezdu na rychlostní silnici v ulici České Mládeže je konečně na cestě.

V minulých týdnech odstartovala v tomto místě výstavba kruhového objezdu, který bude stát přibližně 90 milionů korun. „Objezd by měl být kompletně hotový do lyžařského šampionátu, prozatímní povrchy však dokončíme již letos na podzim, aby byla křižovatka funkční co nejdříve,“ řekl Deníku Jan Douděra z Krajské správy silnic Libereckého kraje. Podle něj je takové řešení nutné především kvůli častým dopravním zácpám.

„Je tam problém hlavně s kamiony. Komunikace tam jsou leckdy ucpané až po samotný nájezd na rychlostní komunikaci I/35 ve směru na Chrastavu. Auta tam někdy stojí v připojovacím pruhu i v samotné pětatřicítce,“ přiblížil Jan Douděra problémy, které by se mohly ještě více prohloubit po dokončení přestavby nedalekého obchodního centra Nisa. Největší centrum na sever od Prahy se po rekonstrukci otevře již v říjnu.

Kruhový objezd bude podle odborníků lepší v tom, že bude všechna vozidla vyvádět v jednom směru. Tím se také zamezí dopravním nehodám. „Těch se tady stane několik ročně, především kvůli nedání přednosti v jízdě. Kruhový objezd celý úsek zpřehlední a dopravní situace tady bude celkově o dost bezpečnější,“ uvedl pro Deník komunikační inženýr libereckého dopravního inspektorátu Vlastimil Malý.

Výstavba tohoto kruhového objezdu však není jedinou změnou, kterou krajská správa silnic v dopravně nebezpečném místě plánuje. V příštím roce by měla o několik desítek metrů vzniknout další okružní křižovatka. „Bude to další etapa projektu, která vyřeší problém řidičů odbočujících z rychlostní komunikace směrem doprava nahoru k ulici České Mládeže. Tam bude stát další objezd,“ předeslal Jan Douděra s tím, že v souvislosti s těmito úpravami pravděpodobně dojde ke zbourání části budovy garáží ČSAD.

Zatímco první kruhový objezd bude stát již zmíněných 90 milionů korun, druhý bude o 20 až 30 milionů levnější. V obou případech se počítá s výrazným přispěním Evropské unie. „Dotace z evropských fondů nepokryjí úplně všechny náklady, vždycky je tam nějaká spoluúčast kraje. Záleží také na tom, zda komisaři uznají všechno, o co žádáte, jako uznatelný náklad. Počítáme však, že v případě prvního objezdu pokryjí dotace minimálně 70 milionů korun,“ doplnil Jan Douděra.

Právě ulici České Mládeže provázejí dopravní problémy již desítky let. „Pamatuji před dvaceti lety na stížnosti místních obyvatel na nadměrný hluk z dopravy. Hygienici pak doporučili, aby tam auta jezdila jen jednosměrně,“ zavzpomínal Vlastimil Malý.