Podle Vlastimila Malého, komunikačního inženýra libereckého dopravního inspektorátu, právě toto odborníci od nové kruhové křižovatky očekávají.

Obyvatelé si stěžovali na hluk

„V místech, kde nyní stojí kruhový objezd, jsme se v minulosti setkávali s mnoha problémy, zejména pak ze strany obyvatelů okolních domů, kteří si stěžovali na hluk,“ vysvětlil Vlastimil Malý.

Kvůli nim proto musela být část ulice České Mládeže zjednosměrněna a řidiči, kteří přijížděli se svými vozy směrem od Ještědu, a chtěli pokračovat na Hodkovickou ulici, museli za mostem pod ČSAD odbočovat doprava. Tam je však často čekala ucpaná křižovatka, na kterou sjížděla auta z rychlostní silnice I/13 směrem od Prahy.

Díky tomu se pak ovšem tvořily další kolony aut, a to v Doubské ulici. Fronty se často táhly až k železničnímu přejezdu pod Baumaxem. „Kruhový objezd je situačně a kapacitně vytvořen tak, aby všechny tyto spolu související problémy s dopravou odpadly,“ dodal Vlastimil Malý s tím, že kruhovému objezdu ustoupily domy, které město Liberec vykoupilo.