Podle vedení radnice tak bude oznamování závad mnohem rychlejší a jednodušší.

„V aplikaci Maruschka, která je již nyní návštěvníkům stránek www.liberec.cz k dispozici, vyhledají lidé ulici, kde objevili závadu. Označí tam konkrétní místo, vloží svou poznámku, eventuálně i fotografii,“ popsala postup tisková mluvčí magistrátu Pavlína Stránská. Na webové stránce potom pracovníci odboru veřejné správy technického majetku vyhodnotí, jestli je možné u nahlášené závady či poruchy sjednat nápravu a v jakém termínu.

„Chceme, aby občané sami vkládali objevené problémy na web, třeba poraženou značku, díru na silnici nebo černou skládku. Je to mnohem rychlejší, než když předtím telefonovali na magistrát a sháněli úředníka, na kterého by se mohli obrátit,“ zdůraznil náměstek pro ekonomiku Jiří Šolc (Liberec občanům).

Jak doplnil, často si obyvatelé také stěžovali třeba na kácení stromů v jejich ulici. Kácení se přitom blíží, neboť město plánuje další rekonstrukce ulic, letos to bude Matoušova a Lesní.

„Občané budou mít také zpětnou vazbu. Na dané internetové stránce se dozvědí, jak bude město řešit nahlášenou závadu nebo poruchu a kdy,“ zdůraznil náměstek Šolc.

Náklady na spuštění celého projektu odhadlo vedení radnice na 145 tisíc korun. „Proti zneužití nebude aplikace nijak chráněna. To by stálo další peníze,“ podotkl náměstek Lukáš Martin (ČSSD).