Než se v ní svezou první cestující, nová tramvaj projde náročnými testy. Dvacet dva metrů dlouhý stroj nejprve musí najet asi 20 000 kilometrů, pak teprve získá potřebnou homologaci. S nasazením stroje se počítá na linkách do Rochlice, kam se momentálně trať buduje.

„Nová tramvaj má oproti starým typům mnohem tišší provoz a je plně nízkopodlažní a vejde se do ní i více cestujících,“ zmínil přednosti nového dopravního prostředku Veselka s tím, že stroj dosáhne rychlosti až 70 kilometrů v hodině.

Kontrakt s výrobcem tramvají Pragoimexem zavazuje dopravní podnik ke koupi 8 kusů. Tím, že budou montovány v Liberci, firma ušetří 20 až 35 procent nákladů, takže modely postavené po prototypu se pořídí pod 35 milionů za kus. „Jsme schopni jich postavit až 5 ročně. Montovány ale budou průběžně, podle toho, jak rychle bude budována trať do Rochlice,“ potvrdil Jiří Veselka.

Barevné provedení prototypu tramvaje vyjde z veřejné soutěže, kterou podnik vypsal.